Učenie
Duševná činnosť obyčajnej bytosti vzniká v závislosti od jej nevedomosti o realite – absencie vlastnej existencie všetkých javov. Na rozdiel od reality mentálna aktivita obyčajnej bytosti koncepčne označuje javy, ako je „ja“, iná bytosť alebo objekt, dualisticky ich uchopuje a domnieva sa, že majú vlastnú existenciu.
Týmto klamlivým procesom je zakrytá buddhovská prirodzenosť obyčajnej bytosti, jej pôvodne čisté vedomie, ktoré je neoddeliteľné od reality. Táto nekonceptuálna, nekomplikovaná najjemnejšia prirodzenosť je mimo vznik a zánik a nemá začiatok ani koniec.
Chamtrul Rinpočhe bude hovoriť o tom, ako je nevedomosť príčinou nekontrolovateľného opakovaného znovuzrodenia, utrpenia, myšlienok a emócií, ako i o tom, ako je možné zbaviť sa ho naveky prebudením sa do blaženého prvotného čistého vedomia a ako sa stať buddhom v prospech všetkých.
Chamtrul Rinpoche Lobsang Gyatso
je rozpoznanou reinkarnáciou druhého Chamtrula Rinpočheho, Pemy Nangsel Dorje, ktorý bol jednou z hláv kláštora Marda Tashiho Choelinga v Tibete a svätej inkarnácie Kathoka Chamtrula Kunziga Dorje.
V štrnástich rokoch vstúpil Chamtrul Rinpočhe do svojho kláštora, aby študoval so svojím prvým korenným guruom, dzogčhenovým majstrom Naljorom Yeshe Wangčukom. Pod vedením tohto veľkého majstra študoval prípravné cvičenia (ngondro), heat jogu, učenia Veľkej dokonalosti a ďalšie a trikrát po sebe dokončil akumuláciu ngondro.
Rinpočhe sa potom pripojil k programu filozofických štúdií Šedry, najskôr v kláštore Veľký Kathok a potom v preslávenom budhistickom inštitúte Sertha Larung. Po mnohých rokoch dôkladného štúdia učebných osnov piatich vied pod vedením svojho hlavného korenného gurua J. S. Khenpa Jigme Phuntsoka Rinpočheho získal rozsiahle a hlboké znalosti sútier a tantry a získal titul „Khenpo“ – ekvivalent k titulu ´doktor buddhistickej filozofie´.
Od roku 1996 vyučuje Chamtrul Rinpočhe v mnohých buddhistických inštitúciách v Indii a po celom svete.